Dag 25 - 27

20 augustus 2017 - Zeist, Nederland

Dag 25

Malibu Beach.....alleen al vanwege de naam een locatie om naar uit te kijken! Thuis de camping al geboekt (de enige die we geboekt hebben zonder naar de prijs te kijken......en dat was maar goed ook anders hadden we vast een andere gekozen) en we kregen een plekje om te zoenen: uitzicht op zee, de branding duidelijk hoorbaar, een prachtige afsluiting.

20170817_075241

We hebben één keer tegen elkaar gezegd: 'dat mag ook wel voor die prijs' en daarna hebben we het daar niet meer over gehad want het was geweldig!
Ze snel mogelijk afgedaald naar de zee en daar hebben we genoten van de hoge golven en de stevige branding, we hadden geen van allen ooit zulke hoge golven meegemaakt! Echt torenhoog voor je gevoel.

20170816_142921
Later voor de laatste keer bij de camper gegeten en alvast begonnen met het inpakken van de koffers.....
Na het eten nog van het prachtige uitzicht genoten en van de sterrenhemel.

IMG-20170816-WA0003

Dag 26 + 27
Ook het ontbijt nog genuttigd, uitkijkend over de oceaan, en als laatste kadootje zagen we, 5 minuten voordat we weg zouden rijden, een paar dolfijnen zwemmen! Ik had er stiekem al een beetje op gehoopt (ik had gelezen dat op deze locatie regelmatig dolfijnen werden gespot) maar de hoop een beetje opgegeven dus ik was -weer- als een kind zo blij, zo mooi om die glanzende ruggen met een soort traagheid door het water te zien gaan.

20170817_085514
Een geweldig laatste blik op de natuur van Californië, een beetje weemoedig nemen we afscheid.

De camper ingeleverd, naar het vliegveld gebracht door Road Bear (veel te vroeg maar daar hadden we helaas geen keuze in) en nu zitten we te wachten tot we mogen boarden voor onze vlucht naar Munchen, waarna we doorvliegen naar Amsterdam.

20170817_151929.      20170817_190846
Na 11 uur vliegen naar München en daarna nog 1,5 uur naar Amsterdam kwamen we om iets na vieren veilig aan op Schiphol waar Ans op ons stond te wachten, fijn om m'n zus weer te knuffelen!
Terug in Nederland, ons avontuur is ten einde......

IMG-20170818-WA0000

Amerika, je was geweldig!
Het was een reis waar we lang naar hebben uitgekeken en echt naar toe hebben geleefd.
Veel hebben we zelf voorbereid, naast een aantal zaken die door het reisbureau (Tioga-tours) zijn geregeld (vluchten, hotels, camperhuur). We hebben zelf de route bepaald, zelf de campings uitgezocht en de meeste geboekt, een aantal excursies van te voren geboekt en vooral veel gelezen over de parken en de steden die we gingen bezoeken. Ook hebben we met een paar stellen van te voren gezellige avondjes gehad om ideeën op te doen en materiaal te lenen (bedankt Marja, Peter, Evelien en Maarten!).
Ik weet nog goed dat ik tijdens de vakantie een keer tegen Ans zei (tijdens een telefoongesprekje): alles loopt goed, alle afspraken kloppen, de afstanden zijn goed te doen enzo en toen zei zij: dat betekent dat jullie het goed hebben voorbereid en ja, dat klopt denk ik wel! En de dingen die we niet van te voren geregeld hadden kwamen ook goed, het was ook wel fijn dat niet alles helemaal dichtgetimmerd zat.
Kortom: het was een geweldige vakantie, een prachtige ervaring! De voorbereiding, de reis zelf, de prachtige natuur die we gezien hebben, de indrukwekkende steden die we bezocht hebben, de herinneringen die we gemaakt hebben met ons gezin, het is bijna niet te beschrijven.
Ik vond het erg leuk om dit verslag bij te houden, fijn om een naslagwerk te hebben maar vooral fijn om onze ervaringen te delen met mensen die ook met ons hebben meegeleefd tijdens de voorbereiding van én tijdens onze reis.

Ondertussen zijn we weer thuis, de wasmachine heeft alweer wat uurtjes gedraaid en langzaam komen we weer met beide benen op de grond.
Ook weer heerlijk om te genieten van de luxe van ons huis, te smullen van het lekkere brood en te slapen in ons eigen bed. De jetlag valt gelukkig mee dus nu hebben we alleen de herinneringen, de foto's en het reisverslag nog, we zullen nog vaak en met veel plezier terugkijken op onze geweldige vakantie in Amerika!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans en Kees:
    20 augustus 2017
    Wat een ervaring zeg! Inmiddels ook veel van jullie verhalen live gehoord! Voorlopig nog niet uitgepraat!! Bedankt dat we mee mochten kijken met jullie reis! Jullie, maar ook wij hebben genoten!
  2. Evelien en Maarten:
    20 augustus 2017
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Wat een prachtige reis en heel beeldend opgeschreven. Dank voor het mee mogen. " beleven" van jullie reis.
    Tot gauw
  3. Henk en Hennie Nijeboer:
    21 augustus 2017
    Jongens wat zijn we blij dat jullie er weer zijn, maar wat prachtig dat we Zaterdag al zoveel foto's gezien en verhalen gehoord hebben.
    Het is en Was jullie van harte gegund, Dit kan jullie niemand meer afnemen.
    Liefs van Pa en Ma.
  4. Margriet:
    22 augustus 2017
    Ondertussen al lang weer thuis maar toch nog even een reactie op jullie prachtige reis en verhalen. Volgens mij is alles zo ontzettend goed gegaan, kan me een dingetje herinneren wat misschien tegen zat en dat waren de dakraampjes die jullie open hadden laten staan tijdens een regenbui. Nou ja als dat alles is...... Het is jullie zo gegund en wat hebben jullie er als gezin van genoten. Ik loop werkelijk waar over van trots en liefde voor jullie!!! Zou er dan toch iets zijn................ dat jullie beschermd heeft en deze reis zo mooi heeft mogen maken!!!!!!!!

Hele dikke kus en knuffel XXXXXXXXXXX